ניתוח מחיצה באף

מחיצת האף הינה אחת מן הרקמוץ האף ונחשבת לרקמה קשה הנמצאת כמעט לאורך כל האף. אותה מחיצה נמצאת במרכז האף ומחלקת אותו ל-2 מערות ארוכות, מה שאנחנו מכירים בתור הנחיריים שלנו. המחיצה יושבת על עצם רגיש במיוחד אשר עשוי להתעקם במהלך התפתחות חיינו כתוצאה מהתפתחות שאינה תקינה ולעיתים גם בגלל מכה.

כתוצאה מעיקום של המחיצה ניתן לסבול מתסמינים רבים לרבות פגיעה בתפקוד הכללי של האף ו/או באסתטיקה הכללית של הפנים – לכן לא פעם אנשים אלו פונים אל ניתוח מחיצה באף. אנחנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות, אנחנו פה לעשות לכם סדר.

מה הם התסמינים של מחיצה עקומה?

אנו רואים מגוון רחב של תסמינים אשר מבשרים לנו על מחיצה עקומה. ביניהם אנו רואים – גודש באף לצד קשיי נשימה כאשר אחד הצדדים יהיה לרוב גדוש יותר מהשני מה שיוכל להוביל לא פעם למצבים של קשי נשימה. לצד כל אלו אנחנו רואים תסמינים נוספים כגון: עייפות, נזלת כרונית, נחירות, חוסר שינה ונדודי שינה, כאבי ראש וכאבים באיזור הפנים ובאיזור מחיצת האף, הפסקת נשימה בשינה, דימומים באף.

לכן אם אתם סובלים באופן עקבי באחד מן התסמינים האלה אין מן הנמנע שכדאי לבדוק האם יש למחיצת האף חלק בסימפטומים האלה.

החלמה מניתוח מחיצת אף – כמה זמן זה יקח לנו?

ניתוח מחיצת האף הינו ניתוח אשר לא פעם נתבקש מסיבות רפואיות ואילו לעיתים גם מסיבות אסתטיות. במהלך הניתוח המטופל יהיה תחת הרדמה כללי או מקומית. לרוב השחרור מתבצע באותו יום. אנו רואים מגוון סימפטומים שיכולים להגיע אחרי הניתוח ואלו סיפטומים רגילים: גלדים, הפרשות דם, חולשה כללית בגוף, קושי בנשימה, כאבי ראש. לכן ביום הראשון לרוב נמליץ למטופלים לקחת משככי כאבים.

מחיצת האף: הנחיות לימים שאחרי הניתוח

לרוב לאחר ניתוח מחיצת אף אנו ניתן טיפול בהתאם למטופל, לרוב אלו יהיו תרופות אנטיביוטיות ו/או תרופות אשר יעודדו קרישה. באותה הנשימה בשבועיים הראשונים שלאחר הניתוח אנו ממליצים לא לבצע פעילויות גופניות מאומצות, לוותר על טיסה לחול ולא להיחשף לטמפרטורות גבוהות ו/או לשינויי טמפרטורות קיצוניים. כמו כן, במהלך החודשיים הראשונים יש לשטוף עם מי מלח את חלל הפה. בימים שלאחר הניתוח ובהתאם למקרה המטופל הרופא המטפל ידאג לתת את כל המידע האינפורמטיבי בכל הקשור להמשך טיפול, ביקורות וכיו״ב.

ניתוח מחיצת האף: איך הוא מתבצע הלכה למעשה?

אתם הולכים לעבור ניתוח מחיצת האף בקרוב ואתם תוהים איך הניתוח למעשה מתבצע. אנו למדים כי מרבית הניתוחים שנעשים באף אינם כוללים חיתוך של העור בפנים (לכן לכל אלו שהרחיקו לכת – אתם יכולים להירגע). הניתוח מתבצע יחד עם צינור זעיר שבקצהו מצלמה (אנדוסקופ) אשר מראה למנתח את כל המתרחש. לאחר שהמנתח רואה את המחיצה, מערות האף והרקמות השונים דרך האנדוסקופ רק לאחר מכן מחליטים כיצד לבצע את הניתוח.

האם ליישר את המחיצה ו/או לשייף את העצם תוך כדי שינוי צורת הסחוס. הניתוח לרוב אורך בין שעה ורבע לשעתיים. על מנת לדעת איך יתבצע הניתוח אצלכם אנחנו ממליצים לכם לפנות אל רופא המתמחה בתחום אשר יאפיין את המצב שלכם בצורה פרטנית וימליץ על דרכי פעולה.

ניתוח מחיצה: החשיבות בפניה אל רופא המתמחה בתחום

ניתוח מחיצה הינה מלאכת מחשבת של ממש ודורשת מקצועיות ומיומנות. לכן במקרה של ניתוח מחיצת האף אנחנו נרצה לפנות אל רופא אף-אוזן-גרון המתמחה בניתוחי מחיצה. רופא זה ידע לאפיין את המצב בו אנחנו נמצאים ולתת לנו את הטיפול ההולם ביותר למצב שלנו.

ניתוח לתיקון מחיצת האף – לא רק אסתטי גם בריאותי

כאשר אנחנו מדברים על עולם ניתוחי האף אנחנו רואים ניתוחים רבים אשר כוללים גם הם פעולות שונות וניתוחים לשם תיקון מחצית האף. לכן אנשים רבים בתיקון צורת המחיצה צרכים אסתטיים בלבד ולא מודעים לכל הצרכים הבריאותיים בתיקון זה. אנו למדים שמעבר לאסתטיקה ישנה גם חובה בריאותית: מלבד קושי בנשימה אנו למדים שעיקום במחצית האף יכול לגרום לא פעם לדום נשימה בשינה, נחירות, פגיעה רחבת היקף ברקמות האף, דלקות סינוסיטיס וחוזרת ועוד. לכן ניתוח זה אינו רק ניתוח אסתטי אלא גם בריאותי. בפניה לשם ניתוח אנחנו נרצה לפנות אל רופא אף אוזן גרון המתמחה בתחום אשר ידע לתת מענה הן מהבחינה הרפואית והן מהבחינה האסתטית ברמה האיכותית ביותר ולפי סטנדרטי רפואה מחמירים.

ד״ר אורי פלג – מנתח אף אוזן גרון

אם חיפשתם אחר מנתח אף אוזן גרון הרי לכם שהגעתם למקום הנכון עבורכם. ד״ר אורי פלג הינו רופא אף אוזן גרון מהרופאים הטובים ביותר בישראל על פי מגזין פורבס. לאחר שנים של ניסיון בבתי חולים בארץ לצד השתלמויות וקורסים בארץ ובחול החליט אורי לפתוח מרפאה פרטית על מנת להעניק יחס וטיפול אישי לכל מטופל תוך כדי התאמת הטיפול ומתוך התחשבות ברצונות שלכם. אורי מאמין בבחירת הטיפול המתקדם, הבטוח והיעיל ביותר ופועל בצמוד להנחיות המקובלות בישראל ובעולם.

ניתוח מחיצת האף – בוחרים ד״ר אורי פלג

 

Picture of ד

ד"ר אורי פלג

ד"ר אורי פלג הוא בעל ניסיון רב עם ילדים וניתוחי ילדים, עם גישה ייחודית, הבנה, וים של סבלנות להקלה והרגעה של פחדים וחששות מהניתוח.

חשוב: כל האמור באתר זה אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי אישי אצל רופא מומחה!

כל הזכויות על תוכן האתר שמורות לדר' אורי פלג, אין להשתמש או לפרסם בשום מדיה בתוכן האתר ללא אישור מראש ובכתב מדר' פלג.

להתחלת השיחה
אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג ממרפאת אורי פלג,
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן