ניתוחי ילדים

הניתוחים הנפוצים בילדים הם ניתוח שקד שלישי (=שקד האף, אדנואידים, נקרא בטעות גם "פוליפים"), שקדי הלוע ("שקדים") וכפתורים. כל אחד מהם יכול להתבצע בנפרד או שילוב של שניים או שלושה ניתוחים, תלוי בבעיות שמציג הילד.

בעבר היה חשש רב מניתוחי השקדים. בעשור האחרון (ויותר) מקובל בילדים עם שקדים גדולים וחוסמים לבצע הקטנת השקדים. בכריתה מלאה של השקדים יש חשש גדול מדימום מאזור כריתת השקדים בלוע, שעלול להיות מסוכן. בהקטנת השקדים החשש לדימום קטן בעשרות מונים ולפי נסיוני – הדימום מאזור הקטנת השקדים נדיר מאוד. יתרון נוסף הוא שרמת הכאב לאחר הניתוח חלשה יחסית ולכן ההחלמה קלה יותר. יעילות הניתוח (תוצאותיו) גבוהה מאוד. החיסרון בהקטנה הוא שהשקדים עלולים לגדול חזרה (קורה בין 5-10%).

ניתוחים נוספים הם סגירת נקב בעור התוף, הסרת ציסטה בצוואר. בסה"כ בניתוחי הילדים הסיבוכים אינם נפוצים, תוכלו לקבל הסבר מפורט בזמן היעוץ במרפאה.

החלטה על תזמון הניתוח יש לדון עם הרופא המומחה במרפאה. במידה וההפרעה היא קלה, יומלץ לחכות. אך אם הבעייה משמעותית – יש לכך חשיבות רבה. דחיית ניתוח ע"י ההורים קשורה בד"כ לחשש מהניתוח, שהוא מובן. יחד עם זאת, יש לדחייה הרבה פעמים השפעות שליליות.

בניתוחים הנפוצים – שקדים, אדנואידים וכפתורים – ילד שלא שומע טוב או לא ישן טוב, יש לכך השפעה משמעותית על ההתפתחות שלו בכל המובנים. לא פעם מגיעים אלי הורים עם ילד שסובל מירידת שמיעה או שינה לא תקינה כבר שנה! אין ספק שילד זה "משלם" מחיר כבד על העיכוב בטיפול. אמנם, יש סיבוכים אפשריים אך בגישה הניתוחית המקובלת היום בשקדים – מידת הסיכון נמוכה מאוד. הסבר מפורט על כך תשמעו בפגישת היעוץ.

מאמרים ומידע

 

 

הזכויות על מסמך זה ונוסחו שמורות לדר' אורי פלג. המידע במסמך זה הינו כללי ומיועד להשלמת מידע למטופלים בלבד. אין להשתמש במסמך זה, בחלקו או בכולו, לצורך פרסום המידע הרשום בו בכל צורה שהיא (בכל מדיה כתובה או אלקטרונית, הרצאה מול קהל וכו'), ללא אישור מראש ובכתב מדר' אורי פלג. כל הכתוב במסמך זה אינו תחליף לייעוץ פרטני אצל רופא מומחה

להתחלת השיחה
אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג ממרפאת אורי פלג,
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן