טיפול בהזעת יתר

סוג הרדמהמשך הטיפולתוצאהטיפול המשך
משחת אילחושמשך טיפול30 דק'תוך 3-7 ימיםכל חצי שנה

מהו החומר?

בוטולינטום טוקסין, שהוא החומר הפעיל בבוטוקס

כיצד החומר פועל?

גורם לשיתוק בלוטות ההזעה בבתי השחי

מהו הטיפול?

לאחר אילחוש בעזרת משחת אילחוש חזקה, יתבצע חיטוי וסימון אזור ההזרקה בעזרת עיפרון מיוחד – בעיקרון מדובר על אזור השיעור בבתי השחי. לאחר מכן בעזרת מחט דקה במיוחד יזריק הרופא בוטוקס לבתי השחי. במידה ולאחר שבועיים יש הזעה משמעותית,  תבוצע הזרקה נוספת.

מהו השיפור הצפוי ? לכמה זמן נמשך האפקט?

צפויה הפחתה בכמות ההזעה של כ 80-90% למשך חצי שנה בערך.

למי מתאים ההטיפול?

לכל מי שמזיע / מזיעה מבתי השחי  בכמות רבה! צריך לוודא שאין בעייה רפואית הקשורה לזה – הרופא יערוך פגישת יעוץ לברר זאת. והכי חשוב: למי שצריך / צריכה להופיע מול אנשים וכתמי הזיעה בחולצה גורמים לאי נוחות!

 מתי כדאי לבצע ומאיזה גיל?

אפשרי מגיל 18, לפני הקיץ בד"כ אבל אפשרי בכל עת

מה צריך לבצע לפני ההטיפול?

להתקלח לפני הטיפול, לא למרוח דאודורנט. לא חובה לגלח שיער בבתי השחי (אם כי עדיף).

מה מומלץ אחרי הטיפול?

לא להתקלח באותו יום, לא לשים דאודורנט 24 שעות לאחר הטיפול.

מהם הסיבוכים בטיפול?

בעוד שהזרקות בוטוקס נחשבות בדרך כלל בטוחות ויעילות, ישנם סיבוכים פוטנציאליים שעלולים להתרחש.

כמה מהסיבוכים הנפוצים ביותר כוללים:

  • שטפי דם, אדמומיות או נפיחות באתר ההזרקה (לרוב מינימלי וחולף תוך שעות בודדות)
  • כאבי ראש או תסמינים דמויי שפעת
  • זיהום – אודם, נפיחות וכאב (לא נפוץ)
  • תגובות אלרגיות או רגישות יתר למוצר (נדיר)

חשוב לציין שסיבוכים אלו יכולים להופיע בכל שימוש בבוטולינום טוקסין.

לכן, חשוב לדון בכל הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאליים עם הרופא לפני קבלת זריקות בוטוקס, ולעקוב אחר הוראותיו לטיפול לאחר ההזרקה.

חשוב להגיע למעקב שבועיים אחרי הטיפול.

בכל בעייה ניתן לפנות לצוות המרפאה,  במספר טלפון נייד שיינתן לכם/ן

מידע על הזעת יתר

הזעה היא חלק בלתי נפרד מן החיים שלנו, למעשה יש לה תפקיד חשוב מאחר והיא מסייעת בוויסות נכון של חום הגוף שלנו, שמירה על הלחות ועל איזון המלחים בגופנו. יחד עם זאת לא מעט פעמים אנו עדים למצבים בהם ההזעה הופכת להיות חריגה מן הרגיל ואז מתחילה תופעה שאנחנו קוראים לה – ״הזעת יתר״. אם הגעתם לכאן סימן שאתם בטוחים שאתם סובלים מהזעת יתר ותוהים מה אתם יכולים לעשות. אנחנו פה לעשות לכם מעט סדר.

הזעת יתר: האם מדובר במשהו נפוץ?

בראש ובראשונה אנחנו נזכיר שהזעה היא לגיטימית וחשובה למערכות הגוף. לא תמיד כשאנחנו מזיעים הרבה אומר שאנחנו סובלים מהזעת יתר מאחר וישנם לא מעט תסמינים וסיבות. לרוב הזעת יתר תופיע ב-3 צורות מרכזיות: הזעת יתר כללית, הזעת יתר מקומית והזעה המגיעה ממוטיבים רגשיים.

אנו למדים שהשכיחות של הזעת יתר היא יחסית גבוהה וקרוב ל – 10% מהעולם המערבי סובל מזה. אתם בטח תופתעו לגלות שגברים ונשים סובלים מהזעת יתר בצורה שווה ולפי מחקרים לא קיים הבדל מהותי.

סוגי הזעת יתר: מה הם הסוגים?

כפי שכבר אמרנו אנחנו רואים מספר סוגי הזעת יתר: הזעת יתר כללית, הזעת יתר מקומית והזעה המגיעה כתוצאה ממוטיבים רגשיים.

הזעת יתר כללית

הזעה זו לא פעם מתפתחת מסיבות אשר לא ידועות לנו אך אנו רואים מגוון רחב של סיבות שכן יכולות להיות סיבה להזעת יתר כללית: הפרעות במערכות העצבים, סכרת, יתר פעילות בבלוטת התריס, גיל המעבר, מחלות המלוות בחום, מחלות של חילוף חומרים, נטילת תרופות, תרופות נוגדות דיכאון, שתיית אלכוהול, צריכה של סמים.

הזעת יתר מקומית

הזעת יתר מקומית כשמה כן היא מופיעה לרוב באיזורים מקומיים. השכיחים ביניהם אלו הם כפות הידיים, הרגליים ובית השחי. אלו עלולים להתפתח כתוצאה מתגובה נפשית, כלי דם שאינם תקינים, הפרעה במספר ו/או בחלק מבלוטות הזיעה בגופנו, הפרעות במערכת העצבים האחראית על הפרשת הזיעה וסיבות נוספות.

החשיבות באפיון של רופא המתמחה בתחום

ישנם מגוון רחב של סיבות בגינן אתם מזיעים, אלו יכולים להיות דברים שטחיים וקטנים ולפעמים אלו באים לסמן על סיפור גדול הרבה יותר כמו יתר פעילות בבלוטת התריס, סכרת בתהליכי התהוות והרשימה כמובן עוד ארוכה. לכן אנחנו ממליצים לכם בראש ובראשונה להגיע אל רופא המתמחה בתחום אשר יאפיין את המצב הגופני שלכם, ישמע את שאתם עוברים ויבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות לשם קביעת הסיבה להזעת היתר. לאחר מכן יבנה יחד איתכם תוכנית עבודה ויפעל בדרכים המקובלות במצב שלכם. דרך עבודה עם רופא המתמחה בתחום תוכלו למקסם את הטיפול שלכם ולהתחיל לחזור הביתה עם חולצות יבשות וללא כתמים.

טיפול בהזעת יתר: האם ניתן לטפל ללא ניתוח?

אנשים רבים תוהים האם ניתן לטפל בהזעת יתר ללא שום ניתוח והתערבות כירורגית. התשובה היא חד משמעית כן. כיום אנחנו רואים מגוון רחב של טיפולים ודרכי פעולה בהם אפשר לנקוט לשם טיפול בהזעת יתר ובבלוטות הזיעה ללא ניתוח כלל. יחד עם זאת כל מקרה הוא שונה ואנחנו רואים את הצורך בבדיקה של רופא המתמחה בתחום אשר ידע לתת מענה מקיף ומתאים.

טיפול בהזעת יתר – ד״ר אורי פלג

ד״ר אורי פלג הינו אחד הרופאים המובילים בתחומו ומתמחה בטיפולי אסתטיקה רפואית לרבות הזעות יתר בבית השחי ובמקומות נוספים בגוף. אנחנו מזמינים אתכם לשיחת אפיון בה נאבחן את הזעת היתר שלכם ונפעל לשיפור אורח החיים.

בוחרים נכון – בוחרים ד״ר אורי פלג.

מאמרים ומידע

הזכויות על מסמך זה ונוסחו שמורות לדר' אורי פלג. המידע במסמך זה הינו כללי ומיועד להשלמת מידע למטופלים בלבד. אין להשתמש במסמך זה, בחלקו או בכולו, לצורך פרסום המידע הרשום בו בכל צורה שהיא (בכל מדיה כתובה או אלקטרונית, הרצאה מול קהל וכו'), ללא אישור מראש ובכתב מדר' אורי פלג. כל הכתוב במסמך זה אינו תחליף לייעוץ פרטני אצל רופא מומחה

להתחלת השיחה
אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג ממרפאת אורי פלג,
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן