גידולים

גידול עלול להיווצר מכל ריקמה בגוף, בכלל זאת בצוואר ובגרון. ישנם סוגים רבים של גידולים שפירים (גידול מקומי שאינו סרטני) וממאירים (גידול סרטני) שנוצרים מכל אחת מהרקמות (למשל, בבלוטות הרוק או התריס, רירית הפה, הגרון והסינוסים). מוכרים לכם אולי סרטן הגרון, הפה והלוע – מרביתם מסוג סרטן תאי קשקש. כנראה הנפוץ ביותר בתחום האא"ג הינו סרטן בלוטת התריס מסוג סרטן פפילרי. כל גידול סרטני דורש טיפול ללא דיחוי.

גידולים שפירים מטבעם גדלים לאט ואינם שולחים גרורות. עם זאת, גידול קטן קל יחסית להסרה לעומת גידול גדול. הסיכוי לסיבוכים בניתוח גדל ככל שהגוש גדול יותר. מסיבה זו מומלץ לא לדחות הרבה ניתוח של גידול שפיר. מטופלים אשר סובלים ממחלות רקע משמעותיות ושהניתוח עלול לסכן את חייהם – ניתן לשקול מעקב בלבד.

גידולים מסוימים צריכים להדליק נורת אזהרה – כל גידול שגדל מהר, מערב את העור (פצע בעור), גורם לצרידות קשה, לקושי בנשימה, לשיתוק עצב (למשל – חולשה בתנועת הפנים), להפרעה בראייה או בשמיעה, גורם לסבל ניכר ומתגבר – יש לפנות לטיפול באופן דחוף.

כאשר מדובר בגידולים ממאירים (סרטניים) – קיימים 3 סוגי טיפול בסרטן – ניתוח, טיפול תרופתי והקרנות. החלטה על פרטי הטיפול מתקבלת בהתייעצות משותפת עם אונקולוג. לכל אחד מסוגי הטיפול יש תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים. תוכלו לקבל מידע מפורט על כך מהרופא המומחה בתחום, אליו תגיעו להתייעצות לפני הטיפול.

מאמרים ומידע

 

 

הזכויות על מסמך זה ונוסחו שמורות לדר' אורי פלג. המידע במסמך זה הינו כללי ומיועד להשלמת מידע למטופלים בלבד. אין להשתמש במסמך זה, בחלקו או בכולו, לצורך פרסום המידע הרשום בו בכל צורה שהיא (בכל מדיה כתובה או אלקטרונית, הרצאה מול קהל וכו'), ללא אישור מראש ובכתב מדר' אורי פלג. כל הכתוב במסמך זה אינו תחליף לייעוץ פרטני אצל רופא מומחה

להתחלת השיחה
אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג ממרפאת אורי פלג,
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן