עיצוב ומילוי שפתיים

שפתיים מלאות הפכו לפופולריות בשנים האחרונות. נשים רבות פונות להליכי מילוי שפתיים על מנת לשפר את מראה השפתיים, ביחס לנתונים הטבעיים שלהן.
מילוי שפתיים הוא הליך אסתטי הכולל הזרקת חומרי מילוי לשפתיים על מנת לעצב, להגדיל את הנפח, לשפר את הקווים העדינים ולמלא את הקמטוטים שבין השפתיים לעור הסמוך.

 

מהי חומצה היאלורונית?

חומצה היאלורונית (HA) היא חומר טבעי המצוי בגוף, במיוחד בעור, במפרקים וברקמות החיבור. הוא ממלא תפקיד חשוב בשמירה על לחות העור, נפח וגמישות – דבר שהופך אותה לאידאלית עבור עיצוב ומילוי שפתיים. עצם המצאות החומר באופן טבעי בגוף הופך אותו לאופציה טבעית, בטוחה ויעילה עבור מילוי השפתיים.

 

כיצד החומצה ההיאלורונית פועלת?

כאשר החומצה ההיאלורונית מוזרקת לשפתיים, היא פועלת על ידי משיכה ושמירה של מולקולות מים, מה שעוזר למלא את השפתיים ולהוסיף נפח. אפקט נוסף הוא המרצת ייצור סיבי הקולגן והאלסטין בעור, מה שמשפר עוד יותר את גמישות העור והלחות.

 

כיצד מתבצע עיצוב ומילוי השפתיים?

עיצוב ומילוי שפתיים מבוצע על ידי רופא מומחה שעבר הכשרה לכך, ואורך בדרך כלל מספר דקות.

שלבי הטיפול:

  1. התייעצות: במהלך הייעוץ, הרופא ידון במטרות ובציפיות שלך, יעריך את התאמתך להליך, ימליץ על הטיפול המתאים לך, יצלם אותך, יתכנן את מיקומי ההזרקות על מנת לקבל את המראה האידאלי.

 

  1. הכנה: תחילה, הרופא ינקה תחילה את אזור הטיפול וימרח משחת הרדמה מקומית כדי למזער את אי הנוחות.

 

  1. הזרקה: לאחר מכן הרופא יזריק לשפתיים כמויות קטנות של חומצה היאלורונית באמצעות מחט דקה מאוד. מספר ההזרקות וכמות חומר המילוי יהיו תלויים בצרכים ובמטרות האישיות שלך.

 

  1. טיפול שאחרי: לאחר ההזרקה, את עלולה לחוות מעט נפיחות, חבורות ורגישות באזור המטופל. תקבלי הנחיות כיצד לטפל בשפתיים בימים שלאחר ההליך, כגון הימנעות מפעילות מאומצת ומריחת קרח להפחתת הנפיחות. יש לעסות בעדינות את השפתיים אם תרגישי גושישים באזור ההזרקה. חשוב לעקוב בקפידה אחר הוראות אלה כדי להבטיח תוצאות מיטביות ולמזער את הסיכון לסיבוכים. שתיה מרובה ממולצת.

 

  1. מעקב: שבועיים-שלושה לאחר ההליך תחזרי למעקב כדי להעריך את התוצאות ולהבטיח שאת מרוצה מהתוצאה.

 

 

למי מתאים עיצוב ומילוי השפתיים?

טיפול למילוי שפתיים מתאים לנשים שמעוניינות לשפר את נפח וצורת השפתיים שלהם.

סיבות נפוצות למילוי השפתיים:

  1. שפתיים דקות: נשים עם שפתיים דקות באופן טבעי או כאלה שהשפתיים שלהם איבדו נפח עקב הזדקנות. עיצוב ומילוי השפתיים עשוי להיות פתרון פשוט וטבעי למראה שפתיים מלאות ומעוצבות.

 

  1. שפתיים לא אחידות: לחלק מהאנשים יש שפתיים אסימטריות או לא אחידות, כאשר שפה אחת קטנה יותר או פחות מוגדרת מהשנייה. מילוי שפתיים יכול לעזור ליצור מראה מאוזן וסימטרי יותר.

 

  1. קמטים וקמטים עדינים: ככל שאנו מתבגרים, העור סביב השפתיים עלול לפתח קמטים עדינים, אותם ניתן למלא ולהסתיר בעזרת טיפול מילוי שפתיים. החומצה ההילארונית מחליקה את הקווים הללו ויוצרת מראה צעיר יותר.

 

  1. צלקות או פציעה: אנשים עם צלקות או עיוותים סביב השפתיים עקב פציעה או ניתוח. עיצוב ומילוי השפתיים יכול לשפר את המראה ולשדרג אותו.

 

באופן כללי, טיפול למילוי שפתיים הוא דרך בטוחה ויעילה להעצים את הנפח והצורה של השפתיים. בשילוב עם טיפולים אחרים להצערת הפנים, ניתן  לשפר מאוד את המראה הכללי של הפנים.

 

מתי רואים תוצאה ולכמה זמן נמשך האפקט?

תוצאה ראשונית נראית מייד לאחר ההזרקה,  תוצאה סופית לאחר כשבוע. התוצאות של הליך מילוי השפתיים יכולות להימשך בין 6 ל-12 חודשים, ולאחר מכן יהיה צורך בהזרקות נוספות כדי לשמור על התוצאות הרצויות.

 

מה צריך לבצע לפני הטיפול?

  1. ייעוץ: וודאי כי קבעת פגישת ייעוץ עם הרופא כדי לדון במטרות ובציפיות שלך, להעריך את התאמתך להליך, ולהתייחס לכל שאלה או דאגה שיש לך.
  2. הימנעי ממדלל דם: בשבוע שלפני ההליך, הימנעו מנטילת תרופות או תוספי מזון מדללי דם, שכן אלו עלולים להגביר את הסיכון לחבלות ודימומים. כמה דוגמאות כוללות אספירין, איבופרופן, ויטמין E ותוספי אומגה 3. יש להתייעץ עם רופא/ת המשפחה ולקבל אישור להפסקת מדלל הדם.

 

  1. הקפידו לשתות מים: הקפידי לשתות הרבה מים ולהישאר רוויה בימים שלפני ההליך, שכן זה יכול לעזור למזער נפיחות וחבורות. חשוב לשתות טוב גם אחרי ההזרקה.

 

  1. הימנעי מאלכוהול: הימנעי מצריכת אלכוהול לפחות 24 שעות לפני ההליך, מכיוון שזה יכול גם למזער את הנפיחות והחבלות.

 

  1. הימנעי מעישון: אם אתם מעשנים, נסי להפסיק לעשן או לפחות להפחית בעישון מספר ימים לפני ההליך, שכן עישון עלול לפגוע בתהליך הריפוי.

 

מהם הסיבוכים בטיפול?

כמו בכל הליך אסתטי, ישנם סיכונים ותופעות לוואי, השכיחות ביותר כוללות נפיחות, חבורות ורגישות באזור המטופל.  חשוב לדון בכל הסיכונים עם הרופא לפני ביצוע הליך מילוי שפתיים.

 

יש להקפיד על ההנחיות שתקבלי אחרי הטיפול כדי לקבל תוצאות מיטביות ולהמנע מסיבוכים.

ביום הטיפול תקבלי מספר טלפון של המרפאה למקרה של שאלות או בעיות.

חשוב להגיע למעקב 2-3 שבועות אחרי הטיפול.

מאמרים ומידע

 

 

הזכויות על מסמך זה ונוסחו שמורות לדר' אורי פלג. המידע במסמך זה הינו כללי ומיועד להשלמת מידע למטופלים בלבד. אין להשתמש במסמך זה, בחלקו או בכולו, לצורך פרסום המידע הרשום בו בכל צורה שהיא (בכל מדיה כתובה או אלקטרונית, הרצאה מול קהל וכו'), ללא אישור מראש ובכתב מדר' אורי פלג. כל הכתוב במסמך זה אינו תחליף לייעוץ פרטני אצל רופא מומחה

להתחלת השיחה
אפשר לעזור?
היי 👋 כאן נציג ממרפאת אורי פלג,
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן